O treime din piaţa de recrutare românească este online

1 October 2005

În ultimii ani, internetul a devenit o unealtă din ce în ce mai folosită pentru recrutarea de personal, în special în rândul companiilor mari şi la un nivel de aproximativ o treime pentru procesul de recrutare la nivel naţional. Una din caracteristicil …

În ultimii ani, internetul a devenit o unealtă din ce în ce mai folosită pentru recrutarea de personal, în special în rândul companiilor mari şi la un nivel de aproximativ o treime pentru procesul de recrutare la nivel naţional. Una din caracteristicile pieţei de muncă româneşti este distribuţia inegală din punct de vedere geografic, situaţie care generează o migraţie continuă către oraşele mari şi o scădere a salariilor datorită abundenţei de candidaţi.

Discrepanţele se manifestă şi atunci când comparăm zonele geografice cu creştere econimică faţă de zonele în care există forţă de muncă disponibilă. Se poate observa astfel o migraţie a forţei de muncă din partea de nord a tării (Moldova şi Transilvania), unde sunt mai puţine locuri de muncă, către Bucureşti. Aproximativ 65% dintre ofertele online sunt pentru Bucureşti. Timişoara se află pe locul 2, iar aici recrutarea se face pentru toată regiunea Banatului. Cele mai căutate domenii şi în acelaşi timp cele care beneficiază de cele mai multe oferte sunt IT, inginerie, publicitate şi PR. Criteriul primordial pentru găsirea unui nou loc de muncă este salariul şi probabil situaţia se va menţine în următorii ani.